Rolf Essentials - Coderen met Stippen Kinderspel

Afmeting verpakking: 25,3 x 25,3 x 6,2 cm
Klik om te zoomen klik op de foto om in te zoomen.
Log in voor prijsinformatie
Direct leverbaar
Omschrijving
Het spel is gestoeld op het principe van constructivistisch leren. Dat betekent dat het verwerven van kennis en vaardigheden niet zozeer het gevolg zijn van kennisoverdracht door de docent maar eerder het resultaat van denkactiviteiten van het kind zelf. Coderen met stippenJe weet hoe 'pijlentaal' werkt, je kunt bovendien al een echte code maken en ontcijferen dan volgt nu een spannende volgende stap waarin je ontdekt hoe je een lange code ook kunt omzetten in een korte code. Je moet dus niet alle stappen weergeven maar je kunt met een hoeveelheid aanduiden hoeveel stappen er in een bepaalde richting gaan. Zo wordt je een echte pro in het coderen!Kies een reeks opdrachtkaartjes en leg ze op je spelbord. Je medespeler legt dezelfde kaartjes op dezelfde plaatsen. Kies nu bijvoorbeeld het doel uit waarin jij de bal gaat trappen en leg de weg naar het doel met de kaartjes met pijlen. Maak dan de code op de volgende manier: heb je 3 stappen in een bepaalde richting gezet dan leg je slechts één pijl in je kaarthouder die in die richting wijst plus een kaartje met drie stippen. Je maakt je code dus kleiner. Ging je daarna twee stappen omhoog, dan leg je één pijl omhoog en een kaartje met twee stippen erbij. Doe dit voor je hele weg naar het doel. Geef dan je code aan je medespeler. Kan hij je code goed ontcijferen dan weet hij in welk doel je de bal hebt geschoten.
Lees meer
Specificaties
Artikelcode: 1199146
Afmeting verpakking: 25,3 x 25,3 x 6,2 cm
Geschikt voor: Vanaf 5 jaar
EAN code: 8718229035735
Prijs in euro's: Excl. BTW en excl. verzendkosten
Merk: Rolf
Materiaal: Papier
Te vinden in de volgende categorieën:
Veiligheid
Veiligheid
  • Waarschuwing: Niet geschikt voor kinderen onder de 3 jaar ivm kleine onderdelen.

Anderen kochten ook